Nuffnang

Powered By Blogger

Sunday, January 31, 2010

.: perihal cOOking :.

cooking?? besh!! aku suke masak..walaupon kekadang tu x brape nk sedap..muahaha!! tp yg penting aku x penah penat berusaha utk improve.. (",)

cikgu masakan aku? sape lg..my mum la.. mak aku suke masak..teringat lg dulu2, tiap kali aku ke dpur tlg die..ayat yg kuar dr mulut die.. "tgk ma buat camane..nnti bleh buat.." hmm..even smpi hr ni ttp ayat yg sama kuar dr bibir nyer..berkat dr situlah aku improve..smpikn kalau potong pape pon msti cm mak aku..hehehe..

nowadays, dh senang nk share resipi..ade blog..website.. tp yg paling aku suke myResipi..mcm2 menu ade..start dr menu tempatan hinggalah menu antarabangsa.. selain tu ade gak forum..byk sgt info yg useful utk dikongsi..

br jap td aku follow blog ni Dapur Tanpa Sempadan..mcm2 resipi ade kt cni..sumenyer besh2.. tp yg paling beshnyer d author siap put up peektures lg..utk tunjukkan step2 dgn jelas.. ade gak petua2..mmg beshlah! for those yg nk br nk bljr or yg dh lame bljr pon bleh refer kt blog ni.. tgk gmbr2 nyer pon mbuatkan ku telan air liur.. *gulp* yummylicious!!!

lg 1 yg besh, Asian Food Channel (AFC) channel 703 on Astro.. paling suke Nigella nyer show ngan Cook Like A Chef..cooking show ni aku tgk je kekadang tu..recipe tu xdelah ikut..cane nk ikut kalau dh masuk air haram itu..heeeeee~ tp suke tgk cr diorg masak..

* kecur liur menengok gmbr2 dlm Dapur Tanpa Sempadan dh ler tu gmbr2 tu plak besar2..clear abes lah..cane x kecur..haish.. *

oklah, daa 4 now..nk gi jln2 kt cooking blog yg lain2 plak.. ^__^

p/s : sok cuti lg..yeehhaaa!! besh cuti on Monday..tralalala.~~ wanna get mum sumthing esok..Insyaallah.. =)

No comments:

Post a Comment