Nuffnang

Powered By Blogger

Wednesday, December 2, 2009

.: alhamdulillah... :.

hr ni 02 Dec 09.. 1st day aku kembali bekerja setelah a few days bercuti.. alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi..sumenyer sudah selesai.. :D maka dgn itu tamatlah sudah aktiviti kenduri kendara ini.. penat weii..dlm ms 2 mggu kepala aku serabut sgt..walhal bkn aku yg kawen..heheh! tp start dr bab pick tarikh smpilah ke bab mengemas dapur umah nenek aku slps selesai kenduri, aku amat bersyukur kpd Yang Esa coz kurniaan kudrat dr Nya..yelah..mane xnyer, panjat sana sini..lari sana sini..fuhh penat..tp berkat pertolongan sume sedara mare..sepupu sepapat..sumenyer lancar..ape yg penting kerjasama! (tone Wonderpet..hihihi!)

aku x dpt nk bayangkn camane la keadaan kalau kenduri aku nnti..dhla aku ni jenis yg cpt panik..kalut lagi (abg aku suke ckp aku kalut cam abah..huhu). seronok mmg seronok tp aku dh bleh bygkn..tang nk mengemas tu yg lotih tu..haih..rumah cm tongkang pecah..huhu..time tu sume sedara mara dh blk..nk xnk kene la kemas..

2 pekara PENTING yg aku take note dan bleh dijadikan iktibar dr aktiviti kenduri kendara kawen nih listed as below :
1- kalau nk kawen make sure menyimpan awal2..kalau x dpt byk sikit pon jd lah..paling x pon lps la utk byr mak andam ker kn..xkn la nk hrpkan parents support sume..lain la kalau parents nyer duit bersepah2..nk kawen byk nk pakai duit tau..unexpected expenses slalu incurred..

2- pastikan sumenyer well planned and organised.. yelah..nnti xdela kelam kabut..kalau x plan awal2, mula la nnti ade campur tgn pihak lain..dh x ke haru jdnyer..huhu

-------------------------------------------------------------------------------------

so, moral of d entry.. aku dh set kn azam br utk 2010..iaitu M.E.N.A.B.U.N.G. hahaha!! nk menabung or menyimpan ni nk kene disiplin..pastikan every month kene allocate kn how much nk simpan..dh simpan tu jgn la plak withdraw bile nmpk tag SALE 70%! huh! smpi bile pon xkan nmpk hasilnyer kalau gitu..theeeee~~

p/s : nmpk gaye nyer kene batalkan hasrat ku utk menyimpan demi utk membeli "brg" itu..coz ade perkara yg lg penting dr "brg" itu.. :(
: boring la..nk upload abg aku nyer wed pic tp lappy plak prob..hukhukhuk..nk aje ku hayun lappy itu..heheh!

No comments:

Post a Comment